Saturday, June 18, 2011

Shell Educational Excellence Awards 2011 - sarawak

:D tengok tajuk pun dah tau yang aku nih gembira giler kan3.. 16 JUN hari tu, aku g ambil offer letter scholarship from Shell. ceremony ni berlangsung kat Pullman Hotel Kuching. =.=' awal2 pagi dah aku exercise jalan kaki from Harbour View hotel ke Pullman. siap pakai baju kurung lagi tu. hahaha. even orang tua jalan kat sebelah aku lagi laju. aku x la attend ceremony tu sorang2. ada adik n bapa aku join sekali. masuk je kat Pullman. aku heran le tengok ada budak2 pakai baju sekolah. ingatkan aku yang salah dress code!! haha!
rupa2 nye mereka ni nanti dapat dermasiswa shell sebab dpt excellence result time PMR. Rm 750 lagi tuuu...
then aku cari2 la org2 yang dpt biasiswa mcm aku..toleh kiri, toleh kanan.. semua macam more educated than me. -.-' speaking ....
FYI, aku HEBAT la sangat in bab2 speaking2 ni. hahaha. cakap pon kalau nervous siap ter gaaa..gaap. apa ku kisah.
acara tu kat email aku start register at 7.30am. (mata aku pun lagi kembang..x cukup tdo). tapi kami start ngan breakfast dulu la. haha..takut aku lemah longlai je naik pentas nanti sebab perut kosong. pas habis breakfast baru aku register. haaaaa... nasib baik ada sorang sama sekolah ngn aku. jiran lagi tu. x la aku macam org stupid je. dah register, mereka bagi aku kertas kecik yang ada nombor. First2.. aku ingat tu no 9. then adik aku pusing kertas tu ..eehhhh..macam no 6 je. haha. no9 ke no 6 nih? lantak la..masuk je dewan.

dalam dewan cari tempat duduk. bagi kertas tadi kat pak cik yang atur sitting. dia tanya..adik ni nombor apa? aku --> =.=? aku pon x tau. haha. pak cik= haha..km pon x tau? x pa la. tgk list name jap..owww...kristy ye? haaa..kamu duduk kat situ. aku= ooowww..TQ.
dalam brapa minit dah penuh dewan. org mula masuk. aku duduk kat line 2. line 1 geng2 dapat oversea. besttttt nyeee...
dah semua org datang, kami mula rehearsal. cara jalan.cara jabat tangan...eye contact. cara susunan time ambil gambar pon perlu raptai tau..haha. supaya smooth. pas tu..datang je VVIP, terus mula acara.
aku paling suka tengok persembahan choral speaking dari ST Joseph. cantik!! sayang aku x ambik video. mereka ni nnti nak g wakil Sarawak utk national level kat Penang nanti. x lupa jugak kumpulan musik gamelan dari Smk ....? aku pun lupa.

macam2 feeling aku ada time ceremony tu. Gembira - aku bertuah sangat dapat offer ni. Malu-aku je yang buat bodoh n blur sebab orang kat kiri n kanan aku semua speaking. Sejok nak mampus - arrive je kat kuching terus dapat flu. tambah lagi aircond hotel tu fulamak!!! tapi, apa2 pun , aku gembira sangat.

Recipient from Sarawak ada 37 orang. 4 dari nye special students. ni yang aku respect sngt! even mereka special but mereka strive very hard sampai boleh dapat offer ni. habis je ceremony, g lunch lagi.
at first aku ingat lunch tu ala2 buffet. sekali waiter tu buka hall tu...boleh terngaga tengok hall tu. (ni kali pertama aku g pullman hotel. tu pasal ada sakai sikit. hahahahahah!)

n part yang paling aku x sangka. =.=' aku di interview oleh rtm. kuang3..aku tengah blur. tetibe je orang tu paling. terus roll on camera. aku pun hentam je la. hahaha. sapa2 yang ada tengok brita wilyah petang 16 jun tu. ada la korang tengok muka aku. aku sendiri x sempat tengok. aku tau pon..semadi kawan ayah aku terkejut tengok aku kat news. haha.

tapi most of all, i want to thank God for what u give me :) You answered my prayer Lord. Thanks :)


***mesti korang pun hairan post ni x da gambar. aku x sempat nak bergambar. x cukup masa. semua orang kejar flight n nak check out hotel takut ke extra charge*** bapa aku setakat makan brapa suap terus g hotel balik nak check out. ***

3 comments: