Friday, May 20, 2011

~kami budak macam2 ragam~

kami budak macam2 ragam..hahahaha..antara member mcm2 ragam ini ialah = Mdm. morren, sharon, Aku..,elvis,ahamdy n byk lagi la.

actually kami ni dah lama dah kenal kan3..aku ngn mereka sejak f1/f2 lagi..haaa.. x payah cakap byk..meh dgr cita kat bawah nih ha..

1) mdm: nanti kita dinner kat mana ah??
aku: hmmm..jap ku baca msg lok
sharon: tadika pimpin la
elvis: ya3..tadika..
aku:ada ke dinner kat tadika? hahaah lawak nye..
mdm: ala - ala buffet kot..
kami semua : oooooooooo...(siap boleh imagine lagitu)

10 min kemudian sesudah tiba di depan tadika tersebut..

mdm: eh, mana org ni? kosong jer...(lihat kiri kanan..depan blakang..)
kami: yelah..x da org punn...
aku: APRIL FOOL kot..hahahaha
Sharon: macam2..mana da April fool hari ni
Aku: =.=' lawak x jadi la pulak
elvis : (jadi tukang ketawa..)

then, mdm kol la sir..yang msg kami tadii.....
toink..toinkk...toinkkkkkk...

rupa2 nyer....dia salah dengar venue dinner tuhhhh...hahahahah..

kami: =.='''
aku: naaaa...kan ku dah cakap..mana da org dinner kat tadika
kami: hahahahaha..kena pau dah kita ni

then..g la ke destinasi sebenar dinner tu..sampai je kat restaurant tu..appuuu..1Malaysia beno,,
kami kat tingkat atas..majoriti chinese..then tingkat bawah org iban pulak kawin..macam2 ada..

*********end of story 1**********

2) aku, mdm, ahmady...baru je pulang dr jogging kat taman
time dalam keta..syok2 la cita..dengan penuh semangat nak tingkatkan stamina

mdm: bhaa..pa kata esok, kita x payah pakai keta.. kita direct jogging dari rumah. nak x?
aku: haaaaaaaaaaaa.......apuuu.....
ahmady: bha..jom!!! sy on je.
mdm: bagus tu..sy rasa2 la kan.. kalau kitastart jogging dr bulatan 2.. kira2 1000km kita jogging..
ahmady: ye3..betul2. x cukup kat taman tu..sikit jer
aku: "kira2 1000km kita jogging." hhhaaaaaa????? 1000km? aku salah dengar ka? panjang tuhh!!!!

mdm n ahmady: mana der... betul la tuh!
aku: ye ka? (tau pun aku ni yg x tau..bukan ka 1km=1000m???) hmmmmm...masih diam lagi..berfikir..

1 keta diam..tgh fikir mana satu yg betul...1000km ke...1 km...
aku: haaaa!!! mana de 1000km. kalo cam tu..boleh smpai kuching kita jogging..hahaah
mdm n ahmady: hmmmm....EHHHHHH!!!! HAHAHAHAHAHAHA... salah la..1km = 1000m..
mdm: sambil menempik bahu aku
kami: hahaahah..lawak2..
aku: tu la..ku ingat aku yg salah tadi..lama ku fikir tau :P

*****************end of story 2**********************

3) aku, elvis, sharon disuruh atur gym cantek2...

elvis: sy ni bhgn management..x tau la nak naik2 tangga kayu nih..haha..kamu la naik sharon..kamu kan ringan
aku: ye la..ringan senang naik..
sharon: hmmm..ye la tu..

dah berapa kali tukul kayu tuh,..
sharon: aduhhh..lenguh nye tangan saya ni!! berat betul tukul ni
aku: hati2..jatuh tukul kena kepala kami nanti..hahaha
elvis: nah3..ni lagi..
sharon: sabar la..appuu..

hahahaha

then, tiba je part gym yg blakang skali..
kami: dongak kepala ke atas..( mcm na nak buat ni oohhh??? hmmmm))
elvis: sy rasa patut buat cam ni.. ini kat tengah then paku pas tu...bla...bla...blaa....
aku: ???? pa tu? mana da..sy nak buat kain ni lurus then smpai sini curve..
sharon: ye la..dia kan suruh buat cam tu..
kami: laaa...lantak lerrr...bukan nye training kat bumbung ponn..hahaha

mula la 3 org kontraktor yg x bertauliah ni buat keja...suka hati je..siap pekik memekik lagi minta dawai..aku n sharon pon dah PRO - sak dah naik turun tangga kayu tuh..ku siap boleh lompat lagi time turun..hahaha..

elvis: apuuuu..bergegar gym!! hahaha
aku:=.='

dah brapa jam berlalu..siap jugak keja kami...bila dongak je kepala tgk kain yg kami pasang tuh..

aku: apasal nampak pelik jer kain ni??
elvis: tenguh ngn pendirian nyer sal management ===> kan sy dah kata tadi..buat..bla3...cam tu...kamu x nak ikot..haa..tgk pa dah jadi
sharon: biarlah,...asal dah siap..
aku:kui3...btol!! dah siap ney..

2 hari selepas itu..time upgrading.. sir tgk kain yg kami pasang... tersengih-sengih jer dia..hahaha
(anak didik ku ni memang mcm2)..haha. sapa la yg buat nih...

elvis: tuhhhh...mereka 2 yg buat
aku n sharon: ewah3... kamu pun join la..

budak2 lalu tempat letak bag..siap dongak lagi tengok kain yg CANTEK tuh...
SENYUM JER mereka...hahaha
bak kata elvis: kami bukan kontraktor la...mana tau buat cantek2..dah siap pon patut bersyukur..hahaha

*********end of story 3*********

4) kat mall... aku, mdm, chimiey,sharon. nak g tgk buku kat Popular..
mdm g bahagian lain ngn anak dia. nak beli ABC ...123...hehehe..
aku n sharon g bahagian majalah..time aku jalan2.. tetiba je tgk buku ni ---HEAVEN IS FOR REAL-- **da dlm post aku yg sebelumnye..

aku: eh, bukan ni ke sharon buku yg morren kata tadi tu..
sharon:haa..ni la dia. tgk sinopsis dia..haa..betul la ni
aku: tgk harga dia.... $$ =.='..ish..mahal nyer..

g tanya morren dulu...
aku: ee...aku terjumpa buku tok la..(show buku kat mdm)
mdm: wah...kat mana jumpa? byk lagi ka?
aku: x la ..3 je lagik.
mdm: mesti beli ni!! nak baca jugak. p kenapa BI... x da BM ke??.. ni yang aku malas ni..
aku: x da..tgk ni...edition--english only---
mdm: jom beli... ( cek dompet..heheheh..x cukup la duit)
aku n sharon: hahahaha..kan da ATM kat bawah...hehehe
mdm: eh2..ye la kan..bha..cam na nak g bawah. nanti org beli buku nih
aku: hehehe..( ambik 2 buku tu..selit kat buku lain...pas tu letak buku HOW TO BE A BILLIONAIRE KAT DEPAN..hahaha..konfom x da org beli punya...**semata2 nak beli buku tu je**)
kami: (tergesa - gesa g mesin atm kat bawah..), then..g atas lagi.. smpai2 je kat kedai..terus ambik buku tu..aku 1, mdm 1. dah buku dalam tangan baru la lega..hahaha
aku: Memang DIA suruh kita baca ni..bukan kebetulan ni..baru je cakap terus terpampang buku ni kat sini..
kami: angguk2..betul2.

********************end of story 4*************************

sebenar nye..banyak lagi crita kami nih..macam2 ragam la katakan..hahaha...

No comments:

Post a Comment