Saturday, May 28, 2011

~temuduga guru 2011~

nih sambungan dari MedSi yg aku post hari tuh....sampai je kat UPM tempat temuduga tu aku mula la nabes...nama dah temudguda mesti la nabes kan. hahaha.. then masuk ke tmpat tu, semua orang pakai baju kurung.=.=' aku pakai....long sleeves n skirt jer..hahaha(one and only yg x pakai baju kurung) aku duli apa asalkan decent clothing kan.

bilik temuduga aku no 2. ada 2 org yg uruskan. (1 lelaki, 1 pperempuan) dari pukul 9 mula..macam2 ragam yg aku tgk. first da sorang budak ni..jauh mai sini. dari sibu. dia 1st candidate. tp dia slamba badak jer datang lambat then ic plak tercicir on da way tadi. ish3...cian nye. nasib baik org UPM tolong carikan ..terjumpa jugak kat tepi jalan. tercicir dari fail rupanya time dia keluarkan fail nak tanya arah.

pas tu org asyik lalu lalang..da yg nak g tandas..nervous biasala tu..:P..da yg br je nak ambil fail sijil..da yg bawa BEG BESAR SGT..mcm nak g sekolah tuh. punya la besar. tp x pa..semangat tu. x macam aku ni=.=' muka pun semadi je. dah la menguap entah brapa kali.

untuk bilik kami sorang da la lebih kurang 20 mn kot di interview. aku dengar ada yg diantara mereka disuruh 'testing' mengajar lagi. hahaha..nasib baik aku X PAYAH. overall okay la. org yg interview kami tu peramah la jugak, x la aku stress sgt.

tiba je turn aku..masuk bilik.duduk.senyum. then buat bodoh time dia semak fail.hahaha. mcam2 la dia tanya. tp permulaan memang la mcam biasakan. perlu introduce ourself. tp aku tanya soalan yg paling bodoh la..ERMMM, SY PERLU MULA INTRODUCE DARI NAMA SAYA KA? KAN DAH STATE KAT BORANG TU NAMA SAYA SAPA..
MR. X: =.='' (* budak ni main2 ke apa)..

satu bilik ketawa...haha.
MR.x: mestilah. cerita je pasal diri awak. later belakang family awak..

owww....aku mula crita2..sampai x da benda lagi nak diceritakan..ayat paling last --> oleh itu, sy berharap agar permohonan sy menjadi seorang guru ini akan berjaya agar sy dpt menolong dlm mendidik anak bangsa..hahahaha..kelentong je la.

x cukup satu statement bodoh aku kata. aku tambah satu lagi..
mr. X: eh, kamu mohon guru je ke? benda lain? kenapa guru pilihan kedua?
aku:pilihn 1st tu doktor. tp konfom x dpt la..T.T..jadi sy letak guru pilihan kedua.
mr.X:kenapa x pilihan 3/4/8?
aku: BAA..MESTI LA KEDUA. DAH KATA KAT WEBSITE TU.PANDUAN ISI BORANG KATA..bidang PERGURUAN mesti letak kat 1SR/2ND choice. sebab pilihan itu bertemuduga. mesti la sy letak no2. kan sy nak jadi doktor mula2. hahaha..(APA MACAM HEBAT X JWPN AKU?) then mula la mr.X ni tanya pasal beza pilihan 1 n 2 tuu..kenapa x kata konfom x dpt medic..knpa nak jdi guru kimia..n macam2 lagi

tiba je part isu2 semasa. AHAA...aku ditanya pasal --isu OBESITI di kalangan pelajar Malaysia. yg isu nasi lemak tu..lawak nye aku kata..sy makan jugak nasi lemak kat sekolah. x jugak gemuk2..hahaha. 2 org yg tukang interview tu pon ketawa terbahak2. nasi lemak memang la berlemak . tp dah itu je benda di jual kat kantin. nak makan pa lagi. Mi goreng? berminyak. Donut? berminyak. Hotdog? terlalu sikit. mereka pon angguk2 je dengar.

pas tu part speaking2..aku rimas tiba part ni..nak speaking2 nih. maklumlah...grammar aku 'hebat' sgt.
Mdm Y: hmmm..seems like u travel a lot huhh? *sambil belek2 sijil aku
aku:yesssssssss....i am.
mdm y: explain..
aku:????explain???..oww...aku cita la g mana2 tmpat yg aku ingat.
mdm Y: haa..u org bintulu kan.
aku:yes i am. why?
mdm Y: we r from semenanjung. bintulu ni da part2 yg best ke? kami nak jalan2 sementara ada kat sini. *senyum lebar*
aku: =.='' AKU INGAT NAK TANYA PASAL KIMIA KE..APA KE..hahaha.. aku pon promo2 la cuti2 Bintulu kat mereka.

at last habis jugak temuduga aku.. **pssttt...aku siap kata makan abc kat tg batu nyaman tau** mereka:ye ka? nak try la nanti..hahahahaha..

~entah berjaya ke x interview aku ni nanti~

1 comment:

  1. mesti yakin pok..tp d cgk slumber je la,,,hahaha..
    mesti org interview nyak berjako dlm hati "pa la budak nie",,,hehehe

    ReplyDelete